PRETRAGA

OTVORITE SAJT NA VA[EM MOBILNOM URE\AJU

KO JE NA MRE@I

Ко је на мрежи: 245 гостију и нема пријављених чланова

BROJ POSETA

01841902
Danas
Ju~e
Ove nedeqe
Pro{le nedeqe
Ovog meseca
Pro{log meseca
Svih dana
223
260
1252
2035
9402
11987
1841902

0.50%
5.98%
0.81%
0.30%
0.07%
92.32%
Online (15 minutes ago):6
6 guests
no members

Ваш ИП:44.222.212.138

NAJNOVIJI KORISNICI

  • Milorad
  • Zone
  • Паки
  • tene
  • vidovi}1979

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime Web Proxy


 

 

Ko su republikanci?

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна
 

Kao monahrista, ~esto sam razmi{qao o tome za{to se qudi opredequju za republiku. Primetio sam da razlika izme|u monarhista i republikanaca nije u polu, nije u starosti, nije u obrazovawu. Me|utim, primetio sam da su qudi sredweg imovinskog stawa ~e{}e monarhisti od onih koji su puka sirotiwa ili od onih koji su izuzetno bogati. Obe kategorije qudi zanimao je samo novac i ni{ta drugo. Glavno pitawe je koje me je mu~ilo bilo je za{to se qudi opredequju protiv monarhije, odnosno za{to su republikanci. Smatram da republikanci imaju nekoliko osobina.

1)    zavist – Za{to on da ro|ewem bude vladar, a ne neko drugi? Ovo razmi{qawe polazi od toga da je ne{to {to se dobija nasle|em nemoralno? Me|utim, da li je moralno da neko ko je ro|en u bogatoj porodici nasledi to bogatstvo? Da li neko ko je ro|en u siroma{noj porodici nasle|uje siroma{tvo ili mu oni koji imaju daju pare da se sakupi da bi i on bio jednak sa wima? Da li je po{teno da se neko rodi nizak, a da drugi ima visinu 2 metra? Da li je po{teno da se neko rodi kao genije, a neko sa izuzetno niskim stepenom inteligencije? Da li je po{teno da se neka devojka rodi kao lepotica, a druga ru`na? Na kraju da li je po{teno da se neko dete rodi bolesno, sa neizle~ivom bole{}u, a da se drugo rodi zdravo? Sve navedeno onda nije pravo ... ali je NEPORECIVA ~iwenica da je deo na{eg `ivota odre|en ro|ewem. Da li zato treba onome koje ro|en lep unakaziti lice, da bi se dobila jednakost u ru`no}i, da li nekome treba uni{tavati `ivot zato {to se rodio kao genije ili zato {to se rodio bogat? Da li bi to bila pravda? Zar je iza zavisti ikada stajala pravda?

2)    gordost – Nisam za monarhiju jer ne}u da nekoga po{tujem samo zbog toga {to je monarh! A da to pitawe okrenemo ovako, da li po{tuje{ nekoga ko je siroma{an, da li po{tuje{ nekoga ko je niskog obrazovawa, da li po{tuje{ nekoga ko je slabih mogu}nosti? Pazite! Ne pitam da li ga sa`aqeva{, ne pitam da li ga `ali{ jer to nije po{tovawe! U ~inu da nekoga `alimo postoji svest o tome da ga `elimo poniziti. Pa zato tako lako i do`ivqavamo nekoga sa sa`aqewem. Pitam, pitam da li ga po{tuje{? Da li po{tuje{ one koji su gori od tebe u bilo ~emu? Da li im se javi{ na ulici, da li sa wima popri~a{, da li kada ti ne{to govore saslu{a do kraja, da li wa wima ima{ strpqewa, da li si spreman da im posveti{ deo svoga vremena, qubavi, pa`we? Da li se sa wima odnosi{ sa uva`avawem? Za{to te to pitam. Zato {to ako ne po{tuje{ one ispod sebe ne}e{ po{tovati ni boqe od sebe, niti }e{ mo}i da ih privata{ kao autorit. Njih }e{ da mrzi{, zavidi{, negira{, ismejava{. Da li ima iko ko je za tebe autoritet i ako ima u ~emu? Da nisi ti od onih koji }e kao autoritet da prihvate samo one qude od kojih ima{ koristi, samo one koji tvoju pa`wu mogu da ti vrate, da ti isplate? To sve odaje jednu osobinu, koja u hri{}anskoj civilizaciji slovi kao gordost, a to je ono za {ta je Hristos rekao da dolazi pred pogibao.

3)    vidci - On ima mane! Sa ovom primedbom MORAM DA SE SLO@IM! Svaki monarh ima mane. Nema, niti }e ikada biti monarha bez mane. Ali ... postoji li ~ovek ... ikada i jedan jedini, koji nije imao mane. Sa~uvan je sredwovekovni srpski tekst – Ispovednikova molitva, gde on na 13 strana nabraja svoje grehe i moli Boga da mu ih oprosti. A taj monah je `iveo u isposnici. Dakle, kada bi bilo ko od nas koji `ivi u svetu hteo da popi{e svoje grehe i Bog mu dao vid da ih sve vidi, to bi po obimu bila kwiga ravna Tolstojevom Ratu i miru. Da li onda mi imamo prava da monarhu zameramo zbog mana. Zato se i molimo Bogu za monarha, da mu Bog da vidi svoje mane, gre{ke u~iwene i one koje jo{ nije u~inio, a koje mo`e da po~ini. Da vidi i da ih ispravi. Ali ne samo da vidi mane, nego da vidi i dobro {ta treba da radi, da ima qubavi i strpqewa, jer veliki broj gre{aka se ~ini od nedostatka qubavi i strpqewa. Kako ovaj problem prevazi}i? Da te pitam kako se odnosi{ prema ocu i majci i wihovim gre{kama, kako se odnosi{ prema gre{kama i manama svoga deteta, kako o~ekuje{ da se drugi odnose prema tvojim manama, da li o~ekuje{ da ih toleri{u? Da li smatra{ da ima{ pravo na izbor, a da taj tvoj izbor uti~e i na druge i da ti drugi ne smeju zato da te biju, ili ~ak ubiju zato {to ti uti~e{ na wih. Bilo da o wima odlu~uje{ kao pekar, ~ista~ ulica, vodoinstalater, prosvetni radnik, lekar i sl. Pa onda nema{ prava da prigovara{ monarhu {to donosi odluke koje se odnose na tebe.

Da bi drugi po{tovali tebe, ti mora{ da po{tuje{ druge. Ako ti ima{ pravo da osporava{ nekome, {to je nasledstvom dobio, drugi ima pravo da osporava i tebi. Ima pravo da te unakazi, ako si lep{i od wega, da potceni tvoju pamet, ako je tvoj sposobnost ve}a od wegova, da te krade ako je tvoje nasledstvo i nasle|e, ve}e od wegovog. Jednom re~ju da ti ospori sve ono {to si ro|ewem dobio. Da li bi se sa tim slo`io?

Za drugog bi to bila pravda. A da li bi to za tebe bilo pravedno?


 

Comments powered by CComment

PREGLED NOVIH TEKSTOVA

  • O jednom piscu, koji je ostao aniniman

    Upoznao sam ga 90 – tih godina 20 – og veka u Beogradu. Ve} tada je imao preko 70. godina. Voleo je da se pojavquje i da dr`i govore na nacionalnim skupovima u to vreme. Pri tome nije bilo bitno da li su to ravnogorski, zbora{ki ili neki tre}i skupovi – bitno je samo da su bili srpski.

                Ono {to se o wemu znalo nije bilo ba{ mnogo. Poticao je negde sa dana{weg juga Srbije, Zna se da je studirao, [ta je studirao niko ta~no nije znao, Da li je zavr{io … ni to niko nije znao. On sam nikada nije hteo o tome da govori. Znalo se i da su za vreme Drugog svetskog rata bili u partizanima. Zna se da se ne{to desilo … {to je promenilo wihovu porodi~nu orjentaciju. Sigurni smo da to nije bilo okretawe Staqinu. Bio je suvi{e trezven da bi

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • ]utawe

                    Zovem te ne javqa{a se, Do|em kod tebe ku}i i dozivam Te. Ni tada ne otvara{ vrata. Sretnem te na ulici izbegava{ me. Posao koji se koliko Tebe, ti~e i mene, ne zove{ me, ve} me zaobilazi{.

                Setih se re~i napisanih Mire Furlan. „ i onim kolegama, prijateqima i znancima koji mi svojom {utwom daju do znawa da na wih vi{e ne računam. Kome zapravo pi{em ovo pismo? Tko }e ga pro~itati? Tko }e ga htjeti pro~itati?“

                Ako sam ih nekada ne~im uvredio, {to mi ne

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • ZAKONODAVNA DELATNOST KRAQA MILUTINA

     

     


     

    Write comment (0 Comments)  
  • Mo`ete li biti ili imati pravog prijateqa?

    Da li ste ili boqe re}i koliko ste puta ~uli da se qudi `ale kako danas nem pravih prijateqa. Svi se sa vama dru`e dok im trebate, a kada ih iskoristite … Ne znam za vas ali ja sam to slu{ao takore}i svakodnevno.

    Ono {to je bilo interesantno to je da qudi koji su meni slovili kao pravi prijateqi, kukaju kako nema pravih prijateqa. Nesvesno su mi slali poruku da im ja nisam pravi prijateq. [ta sam? Ne mogu da pretpostavim. Povr{ni prijateq, poznanink ili ve} {ta ali pravi prijateq ne.

    Dobro

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • Itelektualci gde ste?

    Kada sam bio mali, i{ao u {kolu, prvo osnovnu, pa sredwu, kada sam studirao, uvek su postojali qudi koji se nisu neposredno bavili politikom ali su bili kriti~ka misao dru{tva u kojem smo `iveli. Oni su bili qudi koji su tuma~ili doga|aje, komentarisali politi~ku situacuju, nudili re{ewe iz we, U tim svojim stavovima kod wih je mogao da se uo~i kontinuitet. Ono {to je moglo da se oseti u wihovim istupawima, to je odsustvo arogancije, svesnost o te{koj situaciji u kojoj se nalazimo i poku{aj da

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • O odgovornosti

    Onima koji prate mog Promu}urka mogu da primate da odavno nisam objavio ni jedan tekst. To wihovo zapa`awe je ta~no i tu nema {ta da zamerim. Postavqa se pitawe za{to?

                Nije da nisam pisao ni{ta. Pisao sam nekoliko tekstova. Ali ja po navici kada napi{em tekst ostavim ga da stoji neko vreme, vratim se ispravim sve gre{ke koje vidim ili ubla`im ili promenm neke stavove i onda ga pustim. Isto sam radio i sada.

    Ali…

    Kada je Promu}urko po~eo svoj `ivot, pose}ivalo ga je desetak qudi

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • Parastos u Sremskim Karlovcima po 35 put

    Sve {to vreme daqe hita,

    Sve se ve}ma pro{lost grli,

    Sve se vi{e na{i mrtvi,

    ~ine nama ne umrli.

     

    Preosve}eni vladiko blagoslovite,

    Poma`e Bog draga bra}o i sestre,

     

                 Poma`e Bog po 35 put, za redom na parastosu prvom gerilcu porobqene Evrope u borbi protiv Hitlera, protiv nacizma. Gerilcu  koji je po{tuju}i pravo odbio da prizna kapitulaciju od ne legetimnih predstavnika vlasti. Podsetimo se da je Aleksandar Cincar Markovi} bio BIV[I ministar i kao takav nije imao pravo da

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • Autokefalnost SPC


     

    Write comment (0 Comments)  
  • SVE OSOLITI QUBAVQU

    ^esto ~ujem u razgovoru qudi u mojoj okolini, kako im je na poslu te{ko, kako su im kolege nesnosne, kako vlada lo{a atmosfera. Kako to prevazi}i? Kako u~initi odnose boqim?

                Razgovarao sam o tome sa mojim duhovnikom. On se nasmejao, blago me je upitao: {ta ja mislim za{to je tako? Odgovorio sam mu da je to zbog nedostatka razumevawa, nedostatka po{tovawa tu|e li~nosti i sli~no. Prihvatio je ali je rekao da postoji jo{ jedan dubqi razlog za to. Nisam mogao da u toku razgovora dam

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • O prijateqstvu

                [ta je ili boqe re}i ko je prijateq? Neki dan sam razgovarao sa jednim mojim kolegom o prijateqstvu. Rekao mi je da ne voli da ga neko zove ako nema razloga za to. Za{to ga zove ako nema neku potrebu za wim. Poku{ao sam da branim stanovi{te da se prijateq, ako je prijateq zove telefonom ili se svrati do wega, ~ak i onda kada za to nemamo ni povod, a kamoli razlog. Upravo ta ~iwenica da kod nekoga svratimo ili pozovemo telefonom da ga ~ujemo, kako je i {ta radi, ~ini ga na{im

    Write comment (0 Comments) Опширније...