PRETRAGA

OTVORITE SAJT NA VA[EM MOBILNOM URE\AJU

KO JE NA MRE@I

Ко је на мрежи: 18 гостију и нема пријављених чланова

BROJ POSETA

01905649
Danas
Ju~e
Ove nedeqe
Pro{le nedeqe
Ovog meseca
Pro{log meseca
Svih dana
24
531
2807
2807
2831
13044
1905649

0.48%
5.75%
0.78%
0.29%
0.07%
92.63%
Online (15 minutes ago):7
7 guests
no members

Ваш ИП:18.117.154.237

NAJNOVIJI KORISNICI

  • Milorad
  • Zone
  • Паки
  • tene
  • vidovi}1979

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime Web Proxy


 

 

O konzervativizmu

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна
 

Pod pojmom konzervativizam, obi~no se podrazumeva `eqa da se u ime starog, spre~i ne{to novo. Konzervativizam se zato do`ivqava, kao ne{to nazadno, reakcionarno, ne{to {to je za svaku osudu. Ne{to {to spre~ava svaki napredak, svaki progress. ^ak je Hegel izneo teoriju negaciju, negacije, dakle da nemo`e novo da se stvori, dok nestane starog. Da li je to ba{ tako?

            Pa ~im smo krenuli da pi{emo o konzervativizmu zna~i da to mi{qewe ne delimo. [ta vi{e smatramo ga besmislenim. Za{to?

            Prvo i osnovno je da danas u ovom trenutku mi imamo samo ono {to se stvorilo pre wega. Ne raspola`emo ni~im drugim. Dakle, kada bi smo odbacili tradiciju i pro{lost u ovom trenutku ne bi imali ni{ta. Zamislite vatru koju je ~ovek prona{ao u praistoriji, da li ona mo`e da nestane. [ta bi nastalo wenim nestankom. Ili pismo koje su qudi stvorili u trenutku nastanka istorije, Da li ono mo`e da nestane? [ta bi moglo da ga zameni? Bojim se ni{ta.

            Drugo, da li nastanak novog zna~i da staro mora da umre? Naravno da ne. Roditeqi kada dobiju dete, moraju da po`ive, da bi othranili svoje dete, da bi ga nau~ili najva`nijim navikama da mo`e da `ivi i opstane u ovozemaqskom `ivotu. Pa roditeqi do~ekaju da postanu i babe i dede, da vode ra~una o unucima. Nekada babe i dede do`ive i da se wihovi unuci i unuke, o`ene i udaju. Dakle, do`ive da wihova deca, svoju decu izvedu na `ivotni put. Da li je tu `ivot roditeqa negacija negacije. Umirawe starog da bi se rodilo novo?

            Zatim, kada re{imo da podignemo novu ku}u, da li moramo da sru{imo staru. Kada bi napredak zna~io ru{ewe starog, da bi se sazidalo novo, nikada ne bi na svetu postojale dve ku}e, nego samo jedna koja bi se stalno ru{ila i zidala nova.

            Dakle, {ta mi mislimo o konzervativizmu. Sve ono {to je stvoreno, jeste preuslov da nastane ne{to novo. To novo mora da ima koren u ne~emu ne{to {to ve} postoji. Na to staro samo mo`e da izgradi ne{to novo. Kao {to kada zidate zid, jedan red cigala, sla`ete na red cigala ispoed.

            Kada sam o ovome pri~ao svojim sabesednicima, oni su mi govorili, a {ta kada se stvara ne{to potpuno novo. Pa i to potpuno novo, mo`e da do|e samo nasloweno na ono {to je postojalo pre wega. Drugo, kada se stvori novo, npr. kada je nastao automobile, televizor, to nije zna~ilo nestanak ne~eg drugog. Dakle, ni u ovom slu~aju nastanak, novog ne zna~i nestanak starog. I to novo {to su stvorili opet je imalo ne{to postoje}e {to su dovoqno kreativne glave nadogradile.

            Prema tome, bez konzervativizma nije mogu}e zamisliti qudski rod, jer je u wemu utkano iskustvo i znawe predaka. Samo na wemu je mogu}e graditi novo, obezbediti, prosperitet i napredak.

           


 

Comments powered by CComment

PREGLED NOVIH TEKSTOVA

  • O SVETORODNOSTI

     


     

    Write comment (0 Comments)  
  • Pri~a o igumanu Mitrofanu koga su ubili komunisti

     


     

    Write comment (0 Comments)  
  • Jedan primer hri{}anske qubavi

    Za Hrista sam u~io da je qubav. Jedan u~iteq mi je rekao da kada bi od Hrista oduzeli qubav ne bi ostalo ni{ta. To je dovelo do toga da qubav shvatam kao sinonim za Boga. Da sve ono {to volim shvatam da se odnosim onim bo`anskim u sebi. Moja qubav je za mene bila dokaz da imam Boga u sebi i da je to ono na {ta mislimo da nas je Bog stvorio po svom obrazu. Naprotiv, da svaka mr`wa i bes, zlomisje su dokaz postojawa |avola u nama.

                Ovo je pri~a o jednom slu~aju qubavi koju sam

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • Ba{tina – xeparo{

    Ba{ta, kao arhaizam zna~i otac, o~evina, Dakle, to nije ne{to {to smo ba{ mi stekli, to je ono {to ve} postoji u na{oj tradiciji, {to ve} postoji u na{oj porodici, familiji. U ovom slu~aju, to je i ba{tina – ba{ta. Dakle, ne samo da je to osobina koja je hm, neko mo`e da ka`e krasila na{eg oca, nego i na{eg dedu. Zamislite, osobina koja traje tri generacije. Pa u na{em dru{tvu, to je ba{ retkost i tim pre treba da tako ne{to po{tujemo. Me|utim, treba imati u vidu da ba{tine mogu da budu

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • NOVA PROMU]URKOVA RUBRIKA

     PO[TOVANI POSETIOCI, NOVA PROMU]URKOVA RUBRIKA U IZBORNIKU NA SAJTU 


     

    Write comment (0 Comments)  
  • Po ~emu zna{ da si genije?

    Kako ~ovek da zna da li je i koliko genije? Te{ko pitawe utoliko {to je te{ko na wega dati ta~an i precizan odgovor.
    Prvo {to pada na pamet jeste, po tome {to te drugi po{tuju na poslu. [to te uva`avaju kao ~oveka, na poslu, u ku}i, u dru{tvu. To mo`e da zna~i i da si im blizak, da se ne razlikuje{ od wih. Da se ni~im ne isti~e{ i da si sasvim prose~an, pa se zato tako odnose prema tebi. Dakle, nisi ne{to naro~ito, nisi genije.
    Drugi slu~aj, je kada ti qudi odaju priznawe, zato {to ne{to zna{

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • O konzervativizmu

    Pod pojmom konzervativizam, obi~no se podrazumeva `eqa da se u ime starog, spre~i ne{to novo. Konzervativizam se zato do`ivqava, kao ne{to nazadno, reakcionarno, ne{to {to je za svaku osudu. Ne{to {to spre~ava svaki napredak, svaki progress. ^ak je Hegel izneo teoriju negaciju, negacije, dakle da nemo`e novo da se stvori, dok nestane starog. Da li je to ba{ tako?

                Pa ~im smo krenuli da pi{emo o konzervativizmu zna~i da to mi{qewe ne delimo. [ta vi{e smatramo ga besmislenim

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • ^ovek koji je odustao od `ivota

                 Pri~u koju }u Vam danas ispri~ati ~uo sam od samog glavnog junaka ove pri~e. Upoznao sam ga u vozu. Naime, decenije svog `ivota sam proveo putuju}i zbog studija i posla. Tako sam upoznao mnoge qude sa zanimqivim i interesantnim pri~ama. Pa izme|u ostalih i wega.

                Ne navodim mu ime jer ga nisam ni zapamtio, a nije ni bitno za ovu pri~u. Po{to sam u{ao u voz prolzio sam hodnikom pored nekoliko kupea, koji su bili polupuni. U jednom je sedeo samo jedan stariji ~ovek sa oko

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • [ta je najopasnije u poslu?

    Prvo {to moramo da ka`emo na po~etku ~lanka je NA KOGA SE ODNOSI NA[A TEMA? Odnosi se na sve zaposlene i na sve koji imaju preduze}e, sasvim svejedno da li su pri tom samozaposleni ili su biznismeni. Dakle, jednako se odnosi i na radnike u proizvodwi, radnike u zdravstvu, prosveti, uslugama, kulturi i sli~no.

    Svako ko radi, naro~ito ako rukovodi poslom interesuje se {ta je najva`nije da posao potskane i da pove}a produktivnost i radni u~inak svoj ili svoga tima. ^ini se da su nava`niji

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • [ta je za vas kwiga?

               Pri~a se odnosi na kwigu. Ne, nijedno posebno, ne ni na jednu konkretno, ve} na kwigu uop{teno. Kwigu kao vrednost. 

                  Pri~a koju }u Vam danas ispri~ati desela se krajem 90 – tih godina 20 – og veka. Jedna strana u pri~i sam ja, a druga … pa moram je predstaviti. Gospo|a po svemu onome kako se pona{a, po obrazovawu, po vaspitawu, po kulturi govora,  kulturi obla~ewa i sli~no. Bila je u na{oj sredini jedan od najboqih stru~waka, koja je posle zavr{enog fakulteta i{la jo{

    Comments powered by CComment

    Опширније...