PRETRAGA

OTVORITE SAJT NA VA[EM MOBILNOM URE\AJU

KO JE NA MRE@I

Ко је на мрежи: 110 гостију и нема пријављених чланова

BROJ POSETA

01944308
Danas
Ju~e
Ove nedeqe
Pro{le nedeqe
Ovog meseca
Pro{log meseca
Svih dana
555
351
1480
3779
1480
13134
1944308

0.47%
5.61%
0.76%
0.29%
0.07%
92.80%
Online (15 minutes ago):16
16 guests
no members

Ваш ИП:3.23.92.64

NAJNOVIJI KORISNICI

  • Milorad
  • Zone
  • Паки
  • tene
  • vidovi}1979

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime Web Proxy


 

 

Ko su republikanci?

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна
 

Kao monahrista, ~esto sam razmi{qao o tome za{to se qudi opredequju za republiku. Primetio sam da razlika izme|u monarhista i republikanaca nije u polu, nije u starosti, nije u obrazovawu. Me|utim, primetio sam da su qudi sredweg imovinskog stawa ~e{}e monarhisti od onih koji su puka sirotiwa ili od onih koji su izuzetno bogati. Obe kategorije qudi zanimao je samo novac i ni{ta drugo. Glavno pitawe je koje me je mu~ilo bilo je za{to se qudi opredequju protiv monarhije, odnosno za{to su republikanci. Smatram da republikanci imaju nekoliko osobina.

1)    zavist – Za{to on da ro|ewem bude vladar, a ne neko drugi? Ovo razmi{qawe polazi od toga da je ne{to {to se dobija nasle|em nemoralno? Me|utim, da li je moralno da neko ko je ro|en u bogatoj porodici nasledi to bogatstvo? Da li neko ko je ro|en u siroma{noj porodici nasle|uje siroma{tvo ili mu oni koji imaju daju pare da se sakupi da bi i on bio jednak sa wima? Da li je po{teno da se neko rodi nizak, a da drugi ima visinu 2 metra? Da li je po{teno da se neko rodi kao genije, a neko sa izuzetno niskim stepenom inteligencije? Da li je po{teno da se neka devojka rodi kao lepotica, a druga ru`na? Na kraju da li je po{teno da se neko dete rodi bolesno, sa neizle~ivom bole{}u, a da se drugo rodi zdravo? Sve navedeno onda nije pravo ... ali je NEPORECIVA ~iwenica da je deo na{eg `ivota odre|en ro|ewem. Da li zato treba onome koje ro|en lep unakaziti lice, da bi se dobila jednakost u ru`no}i, da li nekome treba uni{tavati `ivot zato {to se rodio kao genije ili zato {to se rodio bogat? Da li bi to bila pravda? Zar je iza zavisti ikada stajala pravda?

2)    gordost – Nisam za monarhiju jer ne}u da nekoga po{tujem samo zbog toga {to je monarh! A da to pitawe okrenemo ovako, da li po{tuje{ nekoga ko je siroma{an, da li po{tuje{ nekoga ko je niskog obrazovawa, da li po{tuje{ nekoga ko je slabih mogu}nosti? Pazite! Ne pitam da li ga sa`aqeva{, ne pitam da li ga `ali{ jer to nije po{tovawe! U ~inu da nekoga `alimo postoji svest o tome da ga `elimo poniziti. Pa zato tako lako i do`ivqavamo nekoga sa sa`aqewem. Pitam, pitam da li ga po{tuje{? Da li po{tuje{ one koji su gori od tebe u bilo ~emu? Da li im se javi{ na ulici, da li sa wima popri~a{, da li kada ti ne{to govore saslu{a do kraja, da li wa wima ima{ strpqewa, da li si spreman da im posveti{ deo svoga vremena, qubavi, pa`we? Da li se sa wima odnosi{ sa uva`avawem? Za{to te to pitam. Zato {to ako ne po{tuje{ one ispod sebe ne}e{ po{tovati ni boqe od sebe, niti }e{ mo}i da ih privata{ kao autorit. Njih }e{ da mrzi{, zavidi{, negira{, ismejava{. Da li ima iko ko je za tebe autoritet i ako ima u ~emu? Da nisi ti od onih koji }e kao autoritet da prihvate samo one qude od kojih ima{ koristi, samo one koji tvoju pa`wu mogu da ti vrate, da ti isplate? To sve odaje jednu osobinu, koja u hri{}anskoj civilizaciji slovi kao gordost, a to je ono za {ta je Hristos rekao da dolazi pred pogibao.

3)    vidci - On ima mane! Sa ovom primedbom MORAM DA SE SLO@IM! Svaki monarh ima mane. Nema, niti }e ikada biti monarha bez mane. Ali ... postoji li ~ovek ... ikada i jedan jedini, koji nije imao mane. Sa~uvan je sredwovekovni srpski tekst – Ispovednikova molitva, gde on na 13 strana nabraja svoje grehe i moli Boga da mu ih oprosti. A taj monah je `iveo u isposnici. Dakle, kada bi bilo ko od nas koji `ivi u svetu hteo da popi{e svoje grehe i Bog mu dao vid da ih sve vidi, to bi po obimu bila kwiga ravna Tolstojevom Ratu i miru. Da li onda mi imamo prava da monarhu zameramo zbog mana. Zato se i molimo Bogu za monarha, da mu Bog da vidi svoje mane, gre{ke u~iwene i one koje jo{ nije u~inio, a koje mo`e da po~ini. Da vidi i da ih ispravi. Ali ne samo da vidi mane, nego da vidi i dobro {ta treba da radi, da ima qubavi i strpqewa, jer veliki broj gre{aka se ~ini od nedostatka qubavi i strpqewa. Kako ovaj problem prevazi}i? Da te pitam kako se odnosi{ prema ocu i majci i wihovim gre{kama, kako se odnosi{ prema gre{kama i manama svoga deteta, kako o~ekuje{ da se drugi odnose prema tvojim manama, da li o~ekuje{ da ih toleri{u? Da li smatra{ da ima{ pravo na izbor, a da taj tvoj izbor uti~e i na druge i da ti drugi ne smeju zato da te biju, ili ~ak ubiju zato {to ti uti~e{ na wih. Bilo da o wima odlu~uje{ kao pekar, ~ista~ ulica, vodoinstalater, prosvetni radnik, lekar i sl. Pa onda nema{ prava da prigovara{ monarhu {to donosi odluke koje se odnose na tebe.

Da bi drugi po{tovali tebe, ti mora{ da po{tuje{ druge. Ako ti ima{ pravo da osporava{ nekome, {to je nasledstvom dobio, drugi ima pravo da osporava i tebi. Ima pravo da te unakazi, ako si lep{i od wega, da potceni tvoju pamet, ako je tvoj sposobnost ve}a od wegova, da te krade ako je tvoje nasledstvo i nasle|e, ve}e od wegovog. Jednom re~ju da ti ospori sve ono {to si ro|ewem dobio. Da li bi se sa tim slo`io?

Za drugog bi to bila pravda. A da li bi to za tebe bilo pravedno?


 

Comments powered by CComment

PREGLED NOVIH TEKSTOVA

  • PRVI SRPSKI VLADAR SVETITEQ SVETI JOVAN VLADIMIR

     


     

    Write comment (0 Comments)  
  • O SVETORODNOSTI

     


     

    Write comment (0 Comments)  
  • Pri~a o igumanu Mitrofanu koga su ubili komunisti

     


     

    Write comment (0 Comments)  
  • Jedan primer hri{}anske qubavi

    Za Hrista sam u~io da je qubav. Jedan u~iteq mi je rekao da kada bi od Hrista oduzeli qubav ne bi ostalo ni{ta. To je dovelo do toga da qubav shvatam kao sinonim za Boga. Da sve ono {to volim shvatam da se odnosim onim bo`anskim u sebi. Moja qubav je za mene bila dokaz da imam Boga u sebi i da je to ono na {ta mislimo da nas je Bog stvorio po svom obrazu. Naprotiv, da svaka mr`wa i bes, zlomisje su dokaz postojawa |avola u nama.

                Ovo je pri~a o jednom slu~aju qubavi koju sam

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • Ba{tina – xeparo{

    Ba{ta, kao arhaizam zna~i otac, o~evina, Dakle, to nije ne{to {to smo ba{ mi stekli, to je ono {to ve} postoji u na{oj tradiciji, {to ve} postoji u na{oj porodici, familiji. U ovom slu~aju, to je i ba{tina – ba{ta. Dakle, ne samo da je to osobina koja je hm, neko mo`e da ka`e krasila na{eg oca, nego i na{eg dedu. Zamislite, osobina koja traje tri generacije. Pa u na{em dru{tvu, to je ba{ retkost i tim pre treba da tako ne{to po{tujemo. Me|utim, treba imati u vidu da ba{tine mogu da budu

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • NOVA PROMU]URKOVA RUBRIKA

     PO[TOVANI POSETIOCI, NOVA PROMU]URKOVA RUBRIKA U IZBORNIKU NA SAJTU 


     

    Write comment (0 Comments)  
  • Po ~emu zna{ da si genije?

    Kako ~ovek da zna da li je i koliko genije? Te{ko pitawe utoliko {to je te{ko na wega dati ta~an i precizan odgovor.
    Prvo {to pada na pamet jeste, po tome {to te drugi po{tuju na poslu. [to te uva`avaju kao ~oveka, na poslu, u ku}i, u dru{tvu. To mo`e da zna~i i da si im blizak, da se ne razlikuje{ od wih. Da se ni~im ne isti~e{ i da si sasvim prose~an, pa se zato tako odnose prema tebi. Dakle, nisi ne{to naro~ito, nisi genije.
    Drugi slu~aj, je kada ti qudi odaju priznawe, zato {to ne{to zna{

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • O konzervativizmu

    Pod pojmom konzervativizam, obi~no se podrazumeva `eqa da se u ime starog, spre~i ne{to novo. Konzervativizam se zato do`ivqava, kao ne{to nazadno, reakcionarno, ne{to {to je za svaku osudu. Ne{to {to spre~ava svaki napredak, svaki progress. ^ak je Hegel izneo teoriju negaciju, negacije, dakle da nemo`e novo da se stvori, dok nestane starog. Da li je to ba{ tako?

                Pa ~im smo krenuli da pi{emo o konzervativizmu zna~i da to mi{qewe ne delimo. [ta vi{e smatramo ga besmislenim

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • ^ovek koji je odustao od `ivota

                 Pri~u koju }u Vam danas ispri~ati ~uo sam od samog glavnog junaka ove pri~e. Upoznao sam ga u vozu. Naime, decenije svog `ivota sam proveo putuju}i zbog studija i posla. Tako sam upoznao mnoge qude sa zanimqivim i interesantnim pri~ama. Pa izme|u ostalih i wega.

                Ne navodim mu ime jer ga nisam ni zapamtio, a nije ni bitno za ovu pri~u. Po{to sam u{ao u voz prolzio sam hodnikom pored nekoliko kupea, koji su bili polupuni. U jednom je sedeo samo jedan stariji ~ovek sa oko

    Write comment (0 Comments) Опширније...  
  • [ta je najopasnije u poslu?

    Prvo {to moramo da ka`emo na po~etku ~lanka je NA KOGA SE ODNOSI NA[A TEMA? Odnosi se na sve zaposlene i na sve koji imaju preduze}e, sasvim svejedno da li su pri tom samozaposleni ili su biznismeni. Dakle, jednako se odnosi i na radnike u proizvodwi, radnike u zdravstvu, prosveti, uslugama, kulturi i sli~no.

    Svako ko radi, naro~ito ako rukovodi poslom interesuje se {ta je najva`nije da posao potskane i da pove}a produktivnost i radni u~inak svoj ili svoga tima. ^ini se da su nava`niji

    Write comment (0 Comments) Опширније...